Monday, March 16, 2009

dIEt TaNPa BErlaPar

tidak perlu mengurangkan pengambilan makanan, jika ingin kurus. sebaliknya kamu hanya perlu memilih jenis buah-buahan yang boleikan keinginan kamu untuk merasa manisnya gula. selain itu, tubuh akan memberi tindak balas positif terhadap gula natural yang terdapat dalam buah. antara buah-buahan yang sesuai untuk program diet ialah:

NANAS
nanas mengandungi bromeilin, enzim yng mampu mengurangkan protein. nanas juga kerap di gunakan untuk membuang toksin dalam tubuh dan menurunkan berat badan. kandungan serat dalam nanas juga banyak, dan akan membuat kamu terasa kenyang.

LIMAU
selama ini limau di kenali sebagai buah-buahan yang kaya vitamin c. namun tahukah kamu limau juga mempunyai banyak keistimewaan lain seperti tidak mengandungi lemak, rendah kalori dan kaya serat.

EPAL
enam gram serat yang terdapat dalam sebijik epal bersaiz sedang dapat membantu sistem pencernaan kamu. epal tidak memiliki kandungan sodium atau lemak tetapi kaya vitamin serta mineral. sebijik epal akan membuatkan kamu kenyang dan membantu membakar kalori.

PEACH
selain rasanya enak kalorinya juga rendah dan kaya dengan vitamin a dan.

No comments:

Post a Comment